A-VIEW OG BÆREDYGTIGHED 

Vi lever i en tid, hvor det er afgørende at tage ansvar for vores valg og handlinger, både når vi handler, rejser, og køber tøj. Modebranchen har et stort ansvar i forhold til miljøet og klimaudfordringerne, og hos A-VIEW tager vi dette ansvar alvorligt. Vi ønsker at være åbne og gennemsigtige omkring vores tilgang og initiativer til bæredygtighed.

Hos A-VIEW anerkender vi, at vores brand ikke er baseret på bæredygtige kollektioner, og derfor identificerer vi ikke os selv som et bæredygtigt brand. Vi forstår den naturlige modsætning mellem modeindustrien, der er præget af forbrug og nyhedsværdi, og bæredygtighed, især når man er et trend-baseret brand. Vi har valgt at fokusere på at blive den mest ansvarlige version af os selv ved at implementere løbende bæredygtige initiativer og have et skarpt fokus på social ansvarlighed.

Vi arbejder med små kollektioner, som er fuldstændig gennemarbejdede, frem for at tilbyde store ufokuserede sortimenter. Dette er en mere bæredygtig tilgang til kollektionsflowet, og vores kollektioner er også tidsrelevante. Vi sælger ikke ind et halvt år før varerne lander i butikkerne, men kun 5-6 uger før. Dette giver forhandlere mulighed for at købe klogt ind, da de allerede kender efterspørgslen og behovet i butikkerne på det tidspunkt, kollektionen lander. Samtidig undgår vi at producere varer, som ikke bliver solgt i sidste ende.

Vores kollektioner er baseret på tidens største trends, men vi går op i at lave styles, som du kan bruge igen og igen. Vi har fokus på alsidighed i vores kollektioner, så du nemt kan style tøjet op og ned og sammensætte det på forskellige måder. Vi fokuserer på høj kvalitet, så du får meget for pengene, og vores styles kan indgå alsidigt i din garderobe.

Vi stiller høje krav til vores samarbejdspartnere for at sikre, at vores produkter er af høj kvalitet og fremstillet på en ansvarlig måde.