A-VIEW OG SUSTAINABILITY

Vi lever i en tid, hvor vi er nødt til at tænke grundigt over de valg, vi træffer hver dag. Det gælder både, når vi handler ind, rejser, og når vi køber tøj. Modebranchen har derfor et seriøst ansvar over for miljøet og de klimaudfordringer, vi ser lige nu. Dette er et ansvar vi tager meget seriøst hos A-VIEW og vi ønsker at være åbne og transparente omkring vores holdning og ageren i forhold til bæredygtighed. Derfor kan du læse mere om vores tilgang og initiativer her på siden.

IKKE ET BÆREDYGTIGT BRAND

Hos A-VIEW identificerer vi ikke os selv som et bæredygtigt brand da vi ikke har baseret vores forretning på bæredygtige styles. Vi anerkender den naturlige modsætning der er mellem modeindustrien, som i høj grad bærer præg af forbrug og nyhedsværdi, og så begrebet bæredygtighed -  især når man er et trend-baseret brand. Derfor har vi hos A-VIEW valgt at fokusere på at blive den mest ansvarlige version af os selv. Dette indebærer en løbende indfasning bæredygtige initiativer, samt et skarpt fokus på social ansvarlighed.

Det er vigtigt at understrege, at vi endnu ikke er der hvor vi ønsker at være i forhold til bæredygtighed. Vi er stadig et 'ungt' brand og jo mere etablerede vi bliver, jo bedre mulighed har vi for at skærpe vores fokus på bæredygtighed. Vi ser det derfor som en kontinuerlig proces, hvor vi hele tiden kan blive bedre og udvikle os.

EN BÆREDYGTIG FORRETNINGSVINKEL 

Hos A-VIEW har vi 8 små kollektioner om året. Dette kan lyde af meget, men hver kollektion indeholder kun 25-30 styles. Det er derfor vigtigt at man husker at vægte mængden af kollektioner op mod mængden af styles per kollektion, hvis man ønsker at sammenligne med andre brands.

Det er et meget aktivt valg at lave flere små kollektioner, som er fuldstændig gennemarbejdede, frem for at tilbyde store ufokuserede sortimenter. Dette mener vi er en mere bæredygtigtilgang til kollektionsflowet. Udover at vores kollektioner er små, er de også tidsrelevante. Vi sælger ikke ind et halvt år før varerne lander i butikkerne, men kun 5-6 uger før. Det betyder at forhandlerne kan købe klogt ind fordi de allerede  kender efterspørgslen og behovet i butikkerne på det tidspunkt kollektionen lander. Samtidig undgår vi at sætte varer i produktion, som ikke bliver til noget i sidste ende. Det kan vi gøre fordi vi er et express brand

Når vi sælger kollektionerne ind til vores forhandlere, har vi desuden en fleksibel model, som kan tilpasses den enkelte butik fuldstændig. Det vil sige at butikkerne helt selv kan vælge præcis hvor meget de vil købe, samt hvilket sortiment de vil have. I praksis betyder det, at hvis en butik ved, at de primært sælger store størrelser, så kan de frit sammensætte deres sortiment ud fra det. Derudover kan de nemt supplere på størrelser i overensstemmelse med efterspørgslen. På denne måde opnår butikkerne langt mindre spild, end hvis vi lavede fastlåste sortimenter eller stillede minimumskrav til indkøb.

STYLES DU KAN BRUGE IGEN OG IGEN

Selvom vi baserer vores kollektioner på tidens største trends, går vi op i at lave styles du kan bruge igen og igen. Først og fremmest laver vi tøj i høj kvalitet, så du får meget for pengene når du handler hos os. Derudover har vi et stort fokus på alsidighed i vores kollektioner, så du nemt kan style tøjet op og ned, og sammensætte det på forskellige måder. Det er nemlig vigtigt for os at din A-VIEW style kan indgå alsidigt i din garderobe og måske endda blive et ægte key item.

KRAV OG TILLID

Vores tøj bliver primært produceret i Kina og Portugal, hvor vi begge steder samarbejder med professionelle leverandører. Selvom vi gerne vil have fingrene med i hver eneste lille detalje i vores produktion, så er det på grund af den fysiske afstand ikke altid muligt. Vi baserer derfor vores samarbejde med leverandører på hyppig kommunikation og besøg når det er muligt. Vi har faste og langvarige samarbejder med vores leverandører, og med daglig dialog, kan vi arbejde tæt sammen, selvom vi fysisk er langt fra hinanden. Dette er med til at sikre ordentlige forhold og kvalitetssikre produktionen

ETIK

Vores etiske regelsæt forbyder brug af PVC, phthalater, nikkel, DMF og de 22 forbudte azo-farvestoffer i vores produktioner. Derudover skal brug af kemikalier og farvestoffer naturligvis som minimum følge de europæiske standarder.

SUSTAINABILE STYLES

Dette er et område, hvor vi stadig kan rykke os meget, men vi arbejder på løbende at indfase mere bæredygtige styles i vores kollektioner. Dette gøres for eksempel ved brug af EcoVero og BCI bomuld. 

Når vi indfaser EcoVero styles er hver eneste fiber lavet af cellulose, som er et af de mest almindeligt forekommende organiske stoffer i naturen. Noget af det, der karakteriserer cellulose, er dets biologiske nedbrydelighed: Ved slutningen af sin livscyklus kan fibrene genindtræde i økosystemet og forbedre jorden, og dermed kan nye planter vokse. Alle vores bæredygtige styles er desuden kontrolleret og godkendt af Lenzing Group.

Glæd dig for eksempel til vores High Summer 2021 kollektion hvor flere styles er lavet med EcoVero.